تکنیک رنگ روغن

توصیه والنگین در مورد رنگ ها

والنگین در مورد رنگ ها به نقاشان توصیه می‌کند که اگر مبتدی هستید رنگ های ارزان قیمت بخرید و همینطور که در رنگ‌آمیزی حرفه ای تر می شوید به سمت خرید مارک ها و رنگ های گرانتر و با کیفیت تر بروید و آن ها را جایگزین رنگ های قبلی کنید. اگر کمی بیشتر در مورد رنگ‌ها بدانید، می‌توانید روی رنگ‌ هایی با رنگ دانه های مناسب نیز سرمایه‌گذاری کنید

لایه گذاری در نقاشی یا ” آلاپریما

در مجموع، نقاشی های رنگ روغن از دو طریق خلق می شوند:
روش سنتی با ایجاد عمق در لایه ها، اولین شیوه ی آثار رنگ روغن می باشد در این شیوه با قرار دادن لایه هایی که رقیق بوده و زود خشک می شوند بر روی لایه های روغنی تر، غلیظ تر و آنهایی که دیرتر خشک می شوند، از ایجاد ترک جلوگیری خواهید نمود

شیوه ی دیگر، روش خیس در خیس و یا آلاپریما می باشد در این شیوه نقاشی در یک جلسه که معمولا در فضای باز انجام می شود، به شیوه ای طبیعی و بی اختیار ی.اشکال اصلی را با رنگ های رقیق رنگ آمیزی نموده و با رنگ های غلیظ به پایان میرسانیم.

سه اصل مهم در نقاشی رنگ روغن:

در ابتدا به سه اصل از اصول نقاشی رنگ روغن می پردازیم.که رعایت این سه قاعده درحرفه ای بودن اثر شما تاثیر بسیاری دارد.:

۱.اصل از کم به زیاد: به صورت مرحله ای و لایه لایه کار خود را پیش ببرید.سعی کنید لایه های جدید را نسبت به لایه های قبلی منعطف تر باشد.

۲٫اصل غلیظ روی رقیق: لایه های ابتدایی و اولیه باید از رنگ روغن رقیق تر، استفاده شود.اگر بر روی نقاشی ایمپاستو ، رقیق کار کنید،ممکن است نقاشی رنگ روغن شما ترک بخورد.ازرنگ هایی در نقاشی رنگ روغن استفاده کنید که به ارامی خشک می شوند.

۳٫ قاعده سوم نقاشی رنگ روغن: استفاده از رنگ هایی که به آهستگی خشک می شوند .البته هنگام استفاده از این نوع رنگ ها ، باید با کمی زمان داد و سپس مرحله ی بعد را اعمال کرد ،اینکار با شما کمک می کند تا پس از خشک شدن ، بوم نقاشی شما ترک نخورد.

استفاده از تکنیک قلموی خشک

قلموی خشک از تکنیک‌های هیجان‌انگیز در نقاشی محسوب می‌شود. در تکنیک قلموی خشک، قلمو را در درون رنگ خالص قرار داده و سپس در بخش خشک سطح نقاشی به‌کار می‌گیرید. استفاده از تکنیک فوق برای بازتاب‌های زیبای درون آب و یا ابر و گرد و غبار، کاربردی است. برای اضافه‌ کردن برخی از جزئیات مانند پل‌ها و گل‌ها در نقاشی خود می‌توانید از این تکنیک استفاده نمایید. بنابراین استفاده از تکنیک قلموی خشک یکی دیگر از نکات نقاشی با رنگ روغن محسوب می‌شود

از ایجاد تکستچر نترسید

بسیاری از هنرمندان در سطوح مبتدی تا پیشرفته، از اجرای نقاشی‌های مختلف به وسیله رنگ روغن و تکسچر می‌ترسند. شما می‌توانید از تکنیک های مختلفی مثل تکنیک قلم موی خشک و تکنیک ایمپاستو، برای قرار دادن مقادیر زیادی از رنگ روغن استفاده کنید. حتی اگر حس می‌کنید تسلط کافی برای اجرای این تکنیک‌ها را ندارید، می‌توانید با ترکیب رنگ‌های ارزان‌تر با سریش و محلول‌های مخصوص ایجاد تکسچر، حجم مناسبی از تکسچر را در خانه تولید کنید تا پس از آزمون و خطا، به مهارت مناسبی هنگام کار با رنگ روغن برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *