مزیت روان شناختی برتر نقاشی

ورزش منظم و تغذیه سالم از راه های موفقیت آمیز سالم زیستن است، اما شواهد علمی وجود دارد که اثبات می کند، هنر عملکرد مغز را افزایش می دهد. بنابراین داشتن یک سرگرمی خلاقانه، مانند نقاشی ذهن شما را قوی نگه می دارد و کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد.

 نقاشی خلاقیت شما را رشد می دهد:
نقاشی باعث تحریک دو نیم کره سمت چپ و سمت راست مغز می شود. در نقاشی، ما از قسمت چپ مغز برای مقابله با چالش های منطقی استفاده می کنیم. نقاشی یک ورزش برای تمام مغزی است که باعث تقویت ذهن و تحریک فعالیت دوپامین در مغز می شود.

 نقاشی از احساس عاطفی شما پشتیبانی می کند:
روانشناسان می گویند یک تصویر، هزار کلمه را بیان می کند. نقاشی به شما این امکان را می دهد تا به احساسات تلخ و شیرینی که در اعماق ضمیر نا خودآگاه دفن و پنهان ساخته اید، دسترسی پیدا کنید و رنجی را که در اعماق ضمیر نا خودآگاه خود پنهان ساخته اید، را از بین ببرید.

حافظه و تمرکز را بهبود می بخشد:
به طور معمول مغز شما در هر زمان که نقاشی می کنید در حال انجام کار است، به این طریق نقاشی عملکرد حافظه را افزایش می دهد و ذهن را تیز می کند. نقاشان قسمت های مغز خود را که مسئول حافظه و تمرکز هستند، به طور خاص تمرین می دهند.

سلامت ذهنی:
نقاشی برای سلامت ذهن بسیار مفید است. نقاشی قدرت تمرکز را تسهیل و به کسب آن کمک می کند زیرا زمانی که تصویری را می کشیم باید برای خلق تفکری که در ذهن داریم متمرکز شویم. از طرفی می توان در این زمان از مشکلات و شرایط سخت روزمره فاصله گرفت و با نگاه متفاوتی به اطراف نگریست

رهایی از استرس:
مزیت نقاشی در رهایی از چنگ استرس مشکلی است که همه تا حدی با آن درگیر هستند.
مهارت نقاشی نیز مانند سایر رشته‌های هنری با آزاد کردن احساسات افراد، استرس را دور می‌کنند.
تمرکز فرد روی نقاشی موجب آرامش ذهن شده و مشکلات و نیازهایی که به او استرس وارد می‌کرده را کم‌رنگ می‌سازد.
سطح استرس پایین موجب داشتن یک سبک زندگی شادتر و سالم‌تر شده و به بهبود سلامت ذهن نیز کمک می‌کند.

 ارتقای نگرش خوش‌بینانه با نقاشی کردن:
خلق تابلوهای زیبا، موجب به وجود آمدن نگرشی خوش‌بینانه به زندگی می‌شود.
یک نقاش برای خود هدف‌گذاری می‌کند تا مهارت‌های خود را ارتقا داده و به هنرمندی چیره‌دست تبدیل شود و زمانی که به این هدف می‌رسد، عکس‎العمل احساسی مثبتی در وی شکل می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *